Dag 7

23 juni 2019 - Astorga, Spanje

Het lichaam voelt stijf. Zou iets met de val van gisteren te maken kunnen hebben. Tijd om daar over na te denken is er niet, want we moeten binnen een halfuur de Albergue uit zijn.

Voor de deur ontmoet ik Hans. Een Nederlandse meneer die al twee maanden op de fiets vanuit Nederland onderweg naar Santiago is. Dezelfde hans die gisteravond nog zo minachtend naar mijn kapotte knie keek en zei: "wist je niet dat het asfalt hard was?". Toch blijkt Hans een toffe peer. Hij verteld mij over zijn ervaringen en we drinken een kopje koffie. Daarna scheiden onze wegen, want Hans verkiest het (harde) asfalt boven de gravelwegen.

Vandaag is het San Juan. Vraag me niet wat het precies is, maar iets met een naamdag. Aangekomen in León was het dan ook een feest voor het oog om iedereen in klederdracht te bewonderen voor de kathedraal. Alleen schaam ik mij dood voor mijn mede-toeristen die ongegeneerd foto's van de mis lopen te maken alsof het aapjes in een kooi zijn. Gedraag je!

Al met al weer een vrij saaie lange dag met enorm veel heuvels achter elkaar. Zie het als tien keer de Schellingwouderbrug achter elkaar. Het houd maar niet op. Dit alles ter voorbereiding van morgen; dan gaat het echte werk beginnen! In de verte zie ik de bergen al liggen. En daarachter, daar heel ver achter, ligt Santiago. Nog eventjes.

Km vandaag: 76, km totaal: 527