Dag 9

26 juni 2019 - O Cebreiro, Spanje

Nou, voor de vorm dan toch maar even wat op (digitaal) papier zetten.

Het hoofd zei "no más!" vanochtend en daar had ik misschien wel naar moeten luisteren. Aan de andere kant weet ik dat als ik eenmaal onderweg ben, het best meevalt. Alleen werkt het lichaam niet zonder brandstof. Na 10km hadden we dat probleem opgelost (en goed ook!) en gingen de volgende 15km rustig en door prachtige groene dalen.

Maar waar dalen zijn, zijn pieken en dan moet ik er toch echt aan gaan geloven. Eigenwijs als ik ben blijf ik het looppad aanhouden terwijl er duidelijk onderscheid wordt gemaakt. Dat heb ik geweten! De volgede 8km klim ik 600 meter en doe er maar liefst 5 uur over!

Noodgedwongen stop ik dan om 7 uur maar op niet eens de plaats van bestemming. Ik voel me leeg, op en alleen. Gelukkig helpen een goede douche en maaltijd enorm. Voordat we op stok gaan toch nog even van de ondergaande zon genieten. En dan kom ik opeens Ceba tegen. Die helemaal gek is van de Nederlandse hardcore en dan ook meteen begint te dansen. Dankjwel voor een fijn einde van deze toch-niet-zo-geslaagde-dag.

Km vandaag: 40, km totaal: 637

1. Roberta Been:
    26 juni 2019
    Mínder kilometers maar je komt er wel. 😊
  2. Caro:
    27 juni 2019
    Mooie foto,s Raquel! Prachtig omgeving :)