Dag 5

21 juni 2019 - Frómista, Spanje

Vandaag verlaten we Burgos en gaan we weer het platteland op. Na 5km zie ik opeens de fiets van All voor een bar staan. Toch maar even gedag zeggen en het is wel weer tijd voor koffie. Goede keuze. De meneer achter de bar was uiterst aardig en gaf mij een cadeautje voor geluk. Ook liet hij mij de muur zien waar alle voorgaande pelgrims hun stempel op gedrukt hadden. Van kaartjes tot kleding en alles zorgvuldig gesorteerd op land. Mooi moment om mijn Hollandse voetafdruk (een paar klompjes) hier aan toe te voegen. Wat een dankbaarheid.

Vervolgens samen weer de weg vervolgd. Wat een prachtig heuvelachtig landschap! Het heeft nogal wat weg van de Veluwe, met al dat paarse helmgras. De kilometers vlogen voorbij tot aan montaña Mostelares. Met een helling van maar liefst 12% is dit er duidelijk eentje die we te voet gaan doen. Daarna bleef alles vrij vlak en liet de zon zich uiteindelijk ook nog even zien. De laatste 10km leidde ons langs een lange vaart die mij erg aan thuis deed denken.

Ik merk dat mijn lichaam sterker wordt en ik steeds meer kan hebben. Eerst maar eens genieten van de idilische finca waar we vandaag slapen. Het begint bijna op vakantie te lijken.

Km vandaag: 71, km totaal: 354

Ja ja, we zijn op de helft!