Dag 2

18 juni 2019 - Navarrete, Spanje

Waar menig vrouw jaloers op zou zijn, is Anita gelukt: 10 kilo kwijt in één dag! Dat scheelt een hele hoop.

De dag begon meteen goed, ik ben verkeerd gefiets (geen andere camino ganger en verdacht veel vrachtverkeer). Dan maar een alternatieve route over de route 666, als dat maar goed gaat. En dat ging het. Alleen stoot deze ezel zich wél twee keer aan dezelfde steen, wat resulteerde in een kilometers lang grind- en kiezelpad. Eerst vervelend, maar uiteindelijk uiterst prettig en vooral vrij. Is Anita ook meteen geslaagd voor haar ATB examen. Ook heb ik zo volgens mij een aantal bergen gemeden, yes!

Na aankomst op de plaats van bestemming, Logroño, kwam ik een bekende tegen die nog naar het volgende dorp ging. Eerst goed geluncht en daarna toch maar de laatste 10km naar de volgende stop gewaagd. Dat had ik misschien beter niet kunnen doen. Ik kon niet meer. De helft gelopen, maar uiteindelijk toch zwetend (34°C!), puffend, steunend en kreunend de albergue in Navarette gehaald. Vino waar ben je? Ik heb je verdiend!

P.s.: bedankt Pieter Pc voor de gouden tip van de handschoenen! Was nodig.

Km vandaag: 74, Km totaal: 162